Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Alkmaar City Run by night zelf! Heb je een vraag en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij bij het beantwoorden van jouw vraag!

Inschrijving 2022

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving open?
De voor-inschrijving voor Leden van Le Champion gaat op maandag 7 februari om 09.00 uur open en deze sluit op 20 februari 2022.
 
De reguliere inschrijving voor de Alkmaar City run by night opent op maandag 21 februari om 09.00 uur.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 11 mei 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.

Schrijf je je voor het eerst in met jouw e-mailadres, vul dat het hele inschrijfformulier in. Kies dan nog niet voor ‘Inloggen’. De volgende keer dat je je inschrijft, kan je wel kiezen voor ‘Inloggen’.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen.

Jouw afstand wijzigen kun je doen door contact met ons op te nemen via dit formulier.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 13 april 2022.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 13 april 2022 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik in jouw ticket op 'Wijzigen'. Wijs de ticket toe aan 'Iemand anders'. Vul het e-mailadres en de naam in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en 'Bevestig' dit.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 13 april 2022, een ticket toewijst, dien je te regelen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Je kunt jouw inschrijving toewijzen van 12 mei t/m 25 mei 2022. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden en het reglement vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Een deelnemer dient in op de dag van het evenement  tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. De minimumleeftijd bij de 10 km is 14 jaar. Bij de 5 km is er geen minimum leeftijd.
Shirt
Is er een shirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over het runningshirt.

Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 13 april 2022 een shirt bestellen.

Op de dag zelf kun je, zolang de voorraad sterkt, het shirt kopen voor € 20,-.
Startnummer
Wordt mijn startnummer thuisbezorgd?
Woon je in Alkmaar, Bergen, Bergen aan Zee, Broek op Langedijk, Egmond aan de Hoef, Egmond aan Zee, Egmond Binnen, Heerhugowaard, Heiloo, Koedijk, Oterleek, Oudorp, Sint Pancras of Stompetoren? Dan ontvang je jouw startnummer en eventueel bestelde Runningshirt niet per post, maar kun je je jouw exclusieve startpakket ophalen bij All4running te Alkmaar van maandag 16 mei t/m dinsdag 24 mei. Bij het ophalen ontvang je een leuke extra attentie van All4running! Met de e-mail die je ontvangt kun je naar All4running om jouw startpakket op te halen.

Deelnemers uit andere woonplaatsen krijgen het bestelde Runningshirt en het startnummer thuisgestuurd. Jouw Alkmaar City Run by night startnummer valt uiterlijk in de week van het evenement bij jou op de deurmat.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startnummer met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startbewijs op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Woon je in de gemeente Alkmaar, Heiloo, Heerhugowaard, Sint Pancras of Bergen, dan kan je jouw startnummer en eventueel bestelde Runningshirt ophalen bij de All4running Flagship Store aan de Langestraat 83 te Alkmaar van maandag 16 mei t/m dinsdag 24 mei. Met de e-mail die je ontvangt kun je naar All4running om jouw startpakket op te halen. 

Woon je ergens anders en heb je jouw startbewijs niet ontvangen, kom dan voor jouw starttijd naar onze collega’s bij de Helpdesk. Dan zorgen we voor een vervangend startbewijs.

De naam op het startnummer is verkeerd, kan ik dit nog aanpassen?
Als een startnummer eenmaal is gemaakt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden. Is het startnummer online aan jou toegewezen, dan komt jouw naam wel in de uitslagen te staan.

Alkmaar City Run by night 2022

Start/finish
Waar is de start?
De start is op de Bagijnenstraat, nabij het Canadaplein.

Waar is de finish?
De finish is op het Kerkplein, nabij het Canadaplein.

Wat zijn de starttijden?
Klik hier voor de starttijden.

Mag ik starten in een ander startvak?
Er mag niet later of eerder gestart worden. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
De Helpdesk vind je op het Canadaplein, nabij de start en de kledinginname. 
Medaille
Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na de finish een unieke herinneringsmedaille.

Wil je deze medaille nog specialer laten maken, dan kun je na afloop bij de graveer-stand op het Canadaplein jouw naam en prestatie achterop de medaille laten laten graveren. Als je vooraf de medaille gravering bestelt, kost deze optie € 7,-. Wanneer je ter plekke beslist om jouw medaille te laten graveren, dan betaal je € 8,50. Deze optie is alleen beschikbaar voor deelnemers aan de 10 en 5 km.
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
De tijdslimiet van de 10 km is 90 minuten. De tijdslimiet van de 5 km km is 45 minuten. De finish sluit om 23.30 uur.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Langs het parcours tref je een aantal verzorgingsposten aan. Bij de 10 km is dat op 3 km (water), 7 km (water) en bij de finish (water en flesje AA Drink). Bij de 5 km is dat op 2,5 km (water) en bij de finish (water en flesje AA Drink)

Is er medische hulpverlening aanwezig?
Op de verzorgingsposten zijn toiletten en medische posten aanwezig.

Zijn er toiletten?
Op de start-/finishlocatie en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.

Kan ik mijn kledingtas ergens inleveren?
Na het omkleden kun je jouw kleding inleveren bij de kledinginname in de Sint Laurenskerk.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.

Hoe kan ik het beste komen met openbaar vervoer?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.
Kids
Is er een prijsuitreiking bij de Kids Run?
Onder het motto 'Meedoen is belangrijker dan winnen' en 'Iedereen is een winnaar', is er geen prijsuitreiking. Alle kinderen ontvangen een medaille na de finish.

Business

Inschrijven
Hoe kan ik inschrijven voor de Business Run?
Klik hier voor meer informatie over de Business inschrijving.

Hoe kan ik mijn business teams op factuur betalen?
Klik bij het onderdeel ‘Betaling’ het vinkje ‘factuuradres opgeven’ aan. Vul hier alle gegevens in die op de factuur gewenst zijn. Druk vervolgens op de button ‘Betaal’. Je kunt nu kiezen voor de optie ‘Bank transfer/Overschrijving’. Vul hier het e-mailadres in waar de betaallink naar toe gestuurd moet worden. In deze e-mail staat ook voor wanneer je de betaling voldaan moet hebben.

Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere teams?
Bij afname van 5-9 teams wordt er 5% korting toegepast. Bij afname van 10-14 teams wordt 10% korting toegepast en bij 15 teams of meer ontvang je 15% korting. De korting wordt gebaseerd op het bedrag exclusief BTW.

Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Nee, je kunt de teams aanmelden zonder de gegevens van de deelnemers paraat te hebben. Zodra je de teams hebt aangemeld kun je vanuit jouw dashboard een ticket toewijzen aan de teamleden. De deelnemer kan zelf de registratie voltooien.

Kies bij inschrijving voor 'Later toewijzen: Wijs dit ticket toe na afronding van de registratie'. Op deze manier worden de tickets aan jouw e-mailadres gekoppeld. Op een later moment kun je vanuit je dashboard de tickets aan jouw teamleden toewijzen.
Inschrijving beheren
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard en jouw registratie van het evenement. Kies voor 'Nu toewijzen' bij de niet-toegewezen tickets. Vul bij 'Iemand anders' het e-mailadres, de naam (en indien gevraagd de geboortedatum) in. Jouw teamlid ontvangt een e-mail van 'noreply@atleta.cc' om de inschrijving te voltooien.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Geen probleem. Open jouw dashboard en jouw registratie van het evenement. Kies voor 'Wijzigen' bij het betreffende 'Toegewezen ticket'. Vul bij 'Iemand anders' het juiste e-mailadres, de naam (en indien gevraagd de geboortedatum) in. Jouw teamlid ontvangt alsnog een e-mail van 'noreply@atleta.cc' om de inschrijving te voltooien.

Hoe kan ik een toegewezen ticket aan iemand anders toewijzen?
Open jouw dashboard en jouw registratie van het evenement. Kies voor 'Wijzigen' bij het 'Toegewezen ticket' van de deelnemer die niet meer meedoet. Vul bij 'Iemand anders' het nieuwe e-mailadres, de nieuwe naam (en indien gevraagd de geboortedatum) in. Jouw nieuwe teamlid ontvangt een e-mail van 'noreply@atleta.cc' om de inschrijving te voltooien.

COVID-19

Coronamaatregelen
Vindt het evenement in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2022 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.

Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in de weken voor het evenement. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Afgelasting
Wat gebeurt er als het evenement wordt afgelast?
In het geval dat het evenement wordt afgelast, dan ontvangen alle deelnemers restitutie van het inschrijfgeld, minus de redelijke kosten die Le Champion heeft gemaakt ter voorbereiding op het evenement.

Voor de exacte omschrijving verwijzen we je naar de Algemene voorwaarden.

Overig

Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan ook achteraf even bij onze organisatie via dit formulier.
Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Wil jij ons helpen tijdens een evenement? Lees hier meer over vrijwilligerswerk en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!